Loška pot

Dolina Loke ima značilnosti kraške pokrajine: številne vrtače (vrtače so kotanjaste ali lijakaste oblike, na dnu kotanje je debelejša plast prsti, ki je primerna za njive), apnenec, rdečo prst (terra rossa) vulkanskega izvora.

Loška pot vodi iz centra Dobrne skozi topliški kompleks po cesti v Klanc mimo Golobove kapele. Na razpotju na desni strani je kmetija odprtih vrat »Pri Minki«. Na pobočju leži vinograd, pod njim pa klet Miha Šventa. Pot se vzpenja mimo Kotnika, kjer si je možno ogledati staro velbano klet, v neposredni bližini pa Koško uro, proti naselju Loka, do Čerjakove kapele.
Tu se pot razcepi:
• Na desno vas popelje do kraških vrtač, na bližnji kmetiji Dobovičnik pa se lahko okrepčate;
• Pot na levo pelje proti dolini mlinov, kjer si lahko ob Temnjaškem vrelcu ogledate osem bolj ali manj ohranjenih mlinov: Božnikov, Petračev, Sedevškov (razvaline), zgornji in spodnji Vovkov (najbolj ohranjen), Gorjančev (razvaline), Brecljev in najnižji Blažičev.
Med Petračevim in Sedevškovim mlinom je tolmun primeren za knajpanje. Pot se spušča do Sedevškovega mlina, nato do zgornjega in spodnjega Vovkovega mlina, mimo Vovkove domačije do Gorjančevega mlina, ki pa je v razvalinah. Sledi rahel vzpon in v dolini pred vami se razpostre pogled na Brecljev in Blažičev mlin. Pot nadaljujete do obore jelenov, kjer si lahko ogledate navadne (rdeče ) jelene, muflone in damjake. Nato se po cesti spustite na most, zatem pa strmo nadaljujete pot proti domačiji Blažič, kjer je možen ogled zbirke starin. Dobrih 100 m dalje se odpira pogled na razvaline Kačjega gradu (Stari grad). Pot nadaljujete desno po delu asfaltne ceste mimo treh ribnikov in Novega gradu v Lokovini proti centru Dobrne.